Batman idag

Måste börja med att tacka för ert engagemang, det gör att det är så mycket roligare att blogga! Kul också när det börjar trilla in kommentarer, fortsätt så! :D

Batman fick sig ett lugnt dressyrpass idag, första gången vi dressyrade på hur länge som, haha. Paddocken var blöt och därav var underlaget inte speciellt bra, men vi gjorde vårt bästa. Ett par gånger i galoppen tog han tag i bettet och slog sig fri, men det är kanske inte så konstigt när matte inte har haft speciellt mycket krav på honom de senaste veckorna. Formen satt där den skulle i skritten och traven och där var han väldigt samarbetsvillig och framåt. Trevligt!
Jobbade med galoppfattningar från skritt som så småningom ska bli till enkla byten. Själva fattningen har vi inget problem med, ibland att Batman blir lite för tänd och "hoppar" igång. Annars brukar han fatta bra, det är själva avbrotten som inte sitter där de ska, utan det blir fler travsteg än vad jag räknar med innan det blir skritt. Bara till att jobba vidare. Tänkte även mycket på formen och lade in mycket tempoväxlingar i skritten och traven. Tyckte att han kom upp fint och satte mer och mer över tyngden på bakbenen, kul!
Är ganska nöjd med passet ändå. Det finns grejor att jobba vidare på, men det kommer bli så mycket enklare när vi fixar ridhuskort till nästa år. Ska höra så att man får ha med sig tränare också och då ska det jävlar i det tränas för Caroline!
Jag har blivit nellad på att komma ut och tävla dressyr till 2012, ska bli kul att se hur vårt LA-mål står sig till sommaren.
Nu ska jag förbereda lite tidsinställda under morgondagen eftersom jag troligtvis är på Väla tillsammans med ett par tjejer från klassen under hela dagen. Hoppas på att jag hinner ta en tur på Battis på morgonen.
13 feb 2011

Ha det gött!
/Therese

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du tjäna pengar på din blogg så som jag gör?



Isf gå in här och läs mer:

http://piinkqueen.blogg.se/2011/december/tjana-pengar-pa-din-blogg.html



Du kan tjäna 70kr / läsare, toppen vah?

2011-12-28 @ 00:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0